Digitale transformatie banken relatief traag
Deloitte rapport: Als de hoeveelheid tijd en geld die de afgelopen 20 jaar is besteed aan bank- en brokeragetechnologie enige indicatie was, zouden hun applicaties en websites de meest gebruiksvriendelijke ooit ontwikkeld moeten zijn. Helaas ligt het tegendeel dichter bij de waarheid. Waarom resulteert zoveel inspanning in relatief weinig vooruitgang? En wat doen sommige bedrijven om het tij te keren?
Technologische veranderingen hebben de consumentenservices getransformeerd, en bank- en brokeragediensten vormen hierop geen uitzondering. Toch blijven de digitale diensten van deze bedrijven, zelfs die van de grootste banken, vaak achter bij andere consumentgerichte sectoren. Dit heeft verschillende oorzaken, maar een belangrijke reden is dat veel bedrijven nog steeds werken met verouderde lokale mainframe-infrastructuur. Hoewel sommige grote bedrijven nu stappen zetten richting de publieke cloud, worden de belangrijkste processen nog steeds grotendeels lokaal uitgevoerd. Deze legacy-infrastructuur maakt het vrijwel onmogelijk om echt agile softwareontwikkeling toe te passen, omdat veel data en back-endprocessen buiten de controle van zelfs de meest ervaren producteigenaren vallen.
[....]