vergrootglas
Vacatures voor Bancair specialisten
Ewout van der Schoor
Geplaatst: 17-4-2018

Een hypotheek, zoveel meer dan een lening

Interview met Ewout van der Schoor - Hypotheek Medewerker bij ABN AMRO via Octas

Ik ben Ewout van der Schoor, 32 winters jong en via Octas werkzaam bij de ABN AMRO als Hypotheek Medewerker. Naast mijn werk ben ik te vinden op de tennisbaan bij het Arnolduspark om aan mijn techniek te werken of in het zwembad van Heemstede voor het verbeteren van mijn conditie. Mijn grootste passies zijn wintersport (wat helaas maar 1 keer per jaar is), honden en auto’s. Na een dag werken kan ik ook genieten van het Binge watchen van een serie op Netflix.

Een hypotheek, zoveel meer dan een lening
Bij een hypotheek denken de meeste mensen aan een geldlening die je aangaat voor een langere periode. Veel mensen praten over het “nemen van een hypotheek”, terwijl het in feite gaat over het “recht van hypotheek”. Ofwel; in ruil voor het lenen van het geld voor je woning, geef je de bank de mogelijkheid om wanneer de situatie dat vraagt jouw woning te verkopen om daarmee de schuld af te lossen. Een hypotheek is veel meer dan een som geld die je leent. Het gaat (meestal) om de grootste financiële transactie die je uitvoert in je leven. Het gaat over het opbouwen van je eigen vermogen en het gaat over het hebben van verwachtingen. Hoe is mijn nieuwe woning? Welke hypotheekvorm kies ik? Wat zijn de fiscale gevolgen? Wil en kan ik dit wel doen? En niet de minst belangrijke, wil de ABN AMRO mijn woning financieren?

Emotie maakt elk gesprek uniek
Doordat een hypotheek zoveel meer is, vind ik het leuk om in deze wereld werkzaam te zijn als Hypotheek Medewerker bij het contact centrum van de ABN AMRO in Amsterdam. Ik heb op dagelijkse basis contact met voornamelijk particulieren. Tot 30 gesprekken per dag met klanten die starter zijn op de woningmarkt of die juist gaan voor hun tweede hypotheek. Van klanten voor wie alles nog nieuw is tot klanten die mij wel even willen vertellen hoe het zit met de hypotheek. Is het eerste gesprek nog een optimistische nieuwe klant die klaar is voor zijn eerste appartement komt er vervolgens een klant die niet tevreden is over de manier waarop iets is verlopen. Beide klanten krijgen mijn volledige aandacht. Geen gesprek is hetzelfde en elke dag is anders. Wanneer een nieuw gesprek begint is er weer een hernieuwde focus en naast het helpen van de klant dient het ook te gebeuren binnen een gestelde tijd. Ook wel de afhandeltijd genoemd.

Je staat er nooit alleen voor
Het mooie van het werkzaam zijn binnen de ABN AMRO via Octas, voor werk dat ik zelf als een topsport zie, is dat je bij het werk ondersteund wordt door verschillende medewerkers. Bij de ABN AMRO opereer je in een omgeving waar iedereen elkaar feedback geeft. Dit was voor mij in het begin even wennen. Ik was het gewend dat het altijd de leidingevende was die aangaf wat goed ging en wat beter kon. Zodra je er eenmaal aan gewend bent dat iedereen feedback kan geven en ontvangen, zie je dat je zo’n 200 collega’s aan je zijde hebt bij het aanpakken van vragen van de klanten. Daarnaast staat de Fieldmanager van Octas voor je klaar. Hoe verwerk je bijvoorbeeld je eerste beoordelingsgesprek met je manager bij de ABN AMRO? Wat doe je als je in een conflict verzijlt raakt met een collega? En wat moet je doen om na een paar maanden hard werken te kunnen genieten van je welverdiende vakantie? Dit zijn allemaal vragen waarbij je kan rekenen op de ondersteuning van Octas. Uiteraard kunnen ze je bij nog veel meer zaken helpen.

Het zit allemaal in de verbinding
Ook van plan om als telefonisch medewerker aan de slag te gaan in bijvoorbeeld hypotheken? Mijn belangrijkste tip voor het werken als telefonisch medewerker is dat je meteen onderzoekt met wat voor klant je te maken hebt qua emotie, energie en vraag om vervolgens in het gesprek de klant goed en snel te kunnen helpen. Als je met de klant verbonden bent gaat het gesprek vanzelf en dan kan er eigenlijk weinig mis gaan. De gunfactor is dan hoog en het is niet erg als je iets moet navragen, of de klant iets gaat vertellen waar hij in eerste instantie misschien niet op zit te wachten. Bijvoorbeeld dat het gezien de huidige situatie niet mogelijk is om zijn woning te laten financieren.

Als je meer wilt weten over mijn werk, vind ik het altijd leuk om je daar mee over te vertellen via een persoonlijk gesprek of per mail. Veel plezier en succes met het vinden van jouw rol in de wereld van hypotheken!

Wil je dit interview verder delen?
Contactgegevens

CareerGuide

Argonweg 14
1362 AA Almere

Postbus 60184
1320 AE Almere

Tel: 036 - 7440 136

KvK 32090652
ING Bank NL91INGB065.42.67.456
BTW NL.8106.57.041.B01

Wie we zijn

Bankcarriere.nl is onderdeel van het platform van CareerGuide, 25 vacaturebanken voor specialisten!
Onze vacaturebanken (geen bemiddeling) bieden professionals relevante vacatures binnen hun expertise.

Ook een vacature plaatsen? Neem contact met ons op:


Nienke Smit   Pieter Lammers
Nienke Smit
n.smit@careerguide.nl
06-41454957
  Pieter Lammers
p.lammers@careerguide.nl
06-41454956
Linkedin    Twitter    Contact met Nienke Smit via WhatsApp   Linkedin    Twitter    Contact met Pieter Lammers via WhatsApp