vergrootglas
Vacatures voor Bancair specialisten
Mariëlle van den Corput
Geplaatst: 28-11-2017

Keuze(stres)s?

Interview met Mariëlle van den Corput - Financieel Adviseur bij Octas

Continu worden we genoodzaakt om keuzes te maken. Soms maken we keuzes omdat het moet en soms omdat we dat zelf willen. Af en toe zijn er ontwikkelingen die zo snel gaan dat je te gehaast een keuze moet maken. Liever zou je meer tijd willen hebben. Dit geldt zowel privé als zakelijk. Want om welke keuze het ook gaat; privé en zakelijke keuzes hebben vaak invloed op elkaar.

Tijd voor vragen

In de jaren dat mijn kinderen jong waren vond ik dat ik niet veel keuze had qua loopbaan. Ik was Accountmanager Private Banking bij de Rabobank en in het geval dat één van de kinderen ziek was, wilde ik snel thuis kunnen zijn. Dit kwam vrijwel nooit voor maar toch bleef ik, overigens met veel plezier, zitten waar ik zat.

Er kwam weer een verjaardag voorbij met een rond getal erin. Mijn kinderen gingen allebei naar school waardoor ik tijd had om na te denken over mijn carrière. “Waarom zit ik al bijna 10 jaar op deze plek? Is mijn werk als Accountmanager Private Banking in de afgelopen jaren veranderd? Hoe gaat mijn werk er in de toekomst uitzien? En veel belangrijker; wil ik dit werk de komende 5 tot 10 jaar nog blijven doen?”

De juiste keuze?

En weer maakte ik een ‘veilige’ overstap binnen de Rabobank. Inhoudelijk hield ik dezelfde werkzaamheden, want mijn werk als Private Banker sprak me nog altijd aan. Echter voor mijn persoonlijke ontwikkeling vond ik het beter om dit in een andere omgeving met andere collega’s en klanten te gaan doen. Ik heb door de overstap veel geleerd en er een aantal waardevolle contacten aan over gehouden. Hierdoor kon ik de volgende stap maken.

De laatste jaren in mijn functie als Accountmanager Private Banking voelde ik me af en toe meer een evenementenbureau dan een adviseur. Als ik naar een klant ging voor complexe zaken als beleggen of hypotheken, moest ik een specialist meenemen. Dan vroeg ik me af wat mijn toegevoegde waarde voor de klant was. Ik kreeg als Accountmanager Private Banking veel vrijheid om leuke activiteiten te organiseren voor klanten. Ook kwam ik vaak op plaatsen waar ik anders niet zo snel zou komen. Alles was gericht op het motto: ‘De klant komt altijd van rechts’. Mijn kracht zit in de inhoud en ik houd van veel afwisseling in de werkzaamheden. Octas bood mij na 20 jaar Rabo de kans om in dienst te treden als Financieel Adviseur. De afwisseling in opdrachten, het meer bezig zijn met de inhoud en mijzelf iedere keer weer opnieuw uitdagen om een opdracht tot succes te maken, geeft mij motivatie en plezier in mijn werk.

Had ik het maar eerder gedaan?

Had ik deze keuze eerder moeten maken? Toen ik begon bij Rabobank had ik niet gedacht dat ik er 20 jaar zou werken. Ik heb altijd met plezier gewerkt en leuke mensen ontmoet. Veel mensen kennen wel iemand die zijn/haar hele leven al werkzaam is bij Rabobank. Zo lang je plezier hebt in je werk, je werkgever je stimuleert en je jezelf kunt ontwikkelen, kun je wel 100 jaar bij dezelfde werkgever werken.

Waarom deze overpeinzingen? De aanleiding was het gesprek tijdens het dagelijkse avondeten met het gezin. We spreken dan de dag door en iedereen vertelt wat de dag gebracht heeft. Iedereen kan zijn/haar mening en/of advies geven, het eens of oneens zijn, enzovoort. Alle emoties komen dan voorbij. Ook ik doe daar enthousiast aan mee. Eigenlijk komt er op neer dat al mijn adviezen aan mijn tafelgenoten, vooral adviezen aan mezelf zijn. En na het bewuste avondeten concludeerde ik dan ook dat ik op dit moment voor 100% achter de keuze sta die ik heb gemaakt.

Ook last van keuze(stres)s? Kijk dan eens op www.octas.nl

Wil je dit interview verder delen?
Contactgegevens

CareerGuide

Argonweg 14
1362 AA Almere

Postbus 60184
1320 AE Almere

Tel: 036 - 7440 136

KvK 32090652
ING Bank NL91INGB065.42.67.456
BTW NL.8106.57.041.B01

Wie we zijn

Bankcarriere.nl is onderdeel van het platform van CareerGuide, 25 vacaturebanken voor specialisten!
Onze vacaturebanken (geen bemiddeling) bieden professionals relevante vacatures binnen hun expertise.

Ook een vacature plaatsen? Neem contact met ons op:


Nienke Smit   Pieter Lammers
Nienke Smit
n.smit@careerguide.nl
06-41454957
  Pieter Lammers
p.lammers@careerguide.nl
06-41454956
Linkedin    Twitter    Contact met Nienke Smit via WhatsApp   Linkedin    Twitter    Contact met Pieter Lammers via WhatsApp