vergrootglas
Vacatures voor Bancair specialisten
Michiel Koopman
Geplaatst: 3-3-2015

Vakprofessionals die een online leven leiden.

Interview met Michiel Koopman - directeur CAPTER (onderdeel van Welten)

De financiële markten ontwikkelen zich de laatste jaren onstuimig. Vertrouwen bij consument is vaak ver te zoeken, marges en distributiemodellen staan onder druk. Veranderende wet- en regelgeving, nieuwe toetreders, transparantere producten en de voortschrijdende digitalisering vragen om herziening van de manier waarop organisaties zich tot hun klanten verhouden. CAPTER helpt financieel dienstverleners zich aan te passen aan de nieuwe marktomstandigheden met een klantgeoriënteerde benadering in klantcontact.

Digitalisering en virtualisering
´Sinds 2010 heeft de digitalisering maar vooral de virtualisering binnen de financiële dienstverlening een enorme vlucht genomen. Doordat internet volledig ingeburgerd is in onze samenleving zijn we in staat klanten op een andere, gemakkelijker manier te benaderen. Die ontwikkeling is voor ons reden geweest om in samenwerking met een aantal partners op het gebied van IT, consultancy en CRM een virtuele adviesstraat op te zetten. Deze adviesstraat voegt tal van innovatieve aspecten samen voor een ultieme cross-channel klantreis. Zo kan de consument inloggen middels stemidentificatie en via filmpjes een heldere en beknopte uitleg krijgen over het betreffende product. Bovendien is er 24/7 virtuele assistentie en kan waar nodig gekozen worden voor persoonlijk klantcontact, virtueel of op locatie.

In het verlengde van die ontwikkeling komen we graag in contact met de Hypotheek Adviseur van morgen. Vakprofessionals die van nature het gastheerschap in zich hebben en er plezier in beleven complexe financiële materie inzichtelijk te maken voor de klant. Adviseurs bovendien die in zichzelf willen investeren, leergierig zijn en het prettig vinden een online leven te leiden.´

Van afvoerputje tot visitekaartje
Michiel Koopman is oprichter van CAPTER en geeft ruim 18 jaar leiding aan het bedrijf. ´In die periode is de rol van het klant contact center volledig omgedraaid. Was het voorheen het afvoerputje van de organisatie, tegenwoordig vormen de medewerkers van het klantinteractie center het visitekaartje van de organisatie. Op productniveau is het binnen de financiële dienstverlening lastig om onderscheidend te zijn. Met de manier waarop je de klant benadert en als ´koning behandelt´ maak je wel het verschil. En dat is een vak, een vak waarin de medewerkers van CAPTER geschoold en getraind zijn.

Voorbeelden van dienstverlening die wij van onze klanten overnemen zijn bijvoorbeeld het inrichten en overnemen van de klantenservice, het overnemen van de schadebehandeling, het verzorgen van het hypotheekherstel adviestraject of het opzetten en uitvoeren van een verkoopprogramma. We starten nu dus ook met het (Hypotheek)Advies op afstand.

Daarbij werken wij in dedicated teams. Als medewerker van CAPTER werk je gedurende een periode bijvoorbeeld alleen voor een bepaalde bank of verzekeraar. Je leeft je in in hun organisatie, producten en systemen. Als verlengstuk van de opdrachtgever, ben je verantwoordelijk voor de klantbeleving en klanttevredenheid. Een jaar later switch je naar een andere klant en kun je verder groeien in vakmanschap en gastheerschap. Op die manier krijg je de kans virtueel in verschillende keukens te kijken en je zo verder te ontwikkelen tot gewild vakprofessional.

Wil je dit interview verder delen?
Contactgegevens

CareerGuide

Argonweg 14
1362 AA Almere

Postbus 60184
1320 AE Almere

Tel: 036 - 7440 136

KvK 32090652
ING Bank NL91INGB065.42.67.456
BTW NL.8106.57.041.B01

Wie we zijn

Bankcarriere.nl is onderdeel van het platform van CareerGuide, 25 vacaturebanken voor specialisten!
Onze vacaturebanken (geen bemiddeling) bieden professionals relevante vacatures binnen hun expertise.

Ook een vacature plaatsen? Neem contact met ons op:


Nienke Smit   Pieter Lammers
Nienke Smit
n.smit@careerguide.nl
06-41454957
  Pieter Lammers
p.lammers@careerguide.nl
06-41454956
Linkedin    Twitter    Contact met Nienke Smit via WhatsApp   Linkedin    Twitter    Contact met Pieter Lammers via WhatsApp