vergrootglas
Vacatures voor Bancair specialisten
Fulko Tjerks
Geplaatst: 5-12-2014

Werken via DPA geeft me een bepaalde mate van onafhankelijkheid.

Interview met Fulko Tjerks - Hypotheek Professional DPA Banking & Insurance

´Dat de hypotheekmarkt aantrekt is niet langer wishful thinking maar de prettige realiteit. Ik werk voor de Service Desk van ABN AMRO en daar staat de telefoon roodgloeiend. Wij zijn het eerste aanspreekpunt voor Hypotheekadviseurs in het land en handelen vragen af over de voortgang van hypotheekdossiers. Waar je vooral aan merkt dat de markt zich hersteld is de hoeveelheid aanvragen die binnen komt. Zo zijn er ook steeds meer ´bespreek´ dossiers. Klaarblijkelijk is de wens om een eigen woning te kopen zo groot dat alles uit de kast wordt gehaald om dit mogelijk te maken. Hypotheekadviseurs denken daarin vaak creatief mee met de klant en leggen alternatieve proposities aan ons voor. Zij gaan bijvoorbeeld het gesprek met je aan om te kijken of iemand zonder vast arbeidscontract toch niet net iets meer dan 100% van de executiewaarde kan lenen, ook al heeft de klant geen intentieverklaring. Vraagstukken waarbij wij het laatste woord binnen de bank hebben. Het vereist wel dat je stevig in je schoenen staat en het vermogen hebt om nee te verkopen. Want uiteindelijk moeten we klant- en bankbelang wel goed in het oog houden.´

Aan het woord is Fulko Tjerks, Hypotheek Professional bij DPA Banking & Insurance. ´Ik merk dat ik praat over het belang van 'onze' klanten. Wat dat betreft heb ik ook echt het gevoel voor ABN AMRO te werken terwijl DPA formeel mijn werkgever is. Zo gaat dat denk ik in detachering. Je past je razendsnel aan en gaat volledig op in je omgeving. ABN AMRO maakt ook geen enkel onderscheid tussen vaste en flexibele krachten. Zo verdeel ik hier het werk, leid medewerkers op en voer overleg met andere afdelingen. Wie het meest geschikt is voor de rol, krijgt de verantwoordelijkheid, zonder te kijken naar eigen en niet-eigen.

Bijna 4 jaar geleden maakte ik de overstap naar DPA met de verwachting in diverse keukens te kunnen kijken. Dat bleek anders te lopen. Het werd slechts één keuken (ABN AMRO) waarvan ik inmiddels wel bijna alle hoeken heb gezien. In januari begin ik aan waarschijnlijk het laatste avontuur: de Restructuring Desk. Op deze afdeling zoek ik het contact met klanten die in de betalingsproblemen zijn gekomen. Lijkt me dankbaar werk omdat je samen op zoek gaat naar structurele oplossing waarbij de bal niet alleen bij de klant ligt.

M´n verhaal vertellend begrijp ik dat de vraag rijst waarom ik niet in dienst ben getreden van ABN AMRO. Daar kan ik kort over zijn. Werken via DPA geeft een bepaalde mate van onafhankelijkheid. Daardoor functioneer ik beter en kan ik van grotere toegevoegde waarde voor de bank zijn. En het is fijn te weten dat je voor die meerwaarde ook beloond wordt.

Lees meer over de rol van Hypotheekacceptant.

Wil je dit interview verder delen?
Contactgegevens

CareerGuide

Argonweg 14
1362 AA Almere

Postbus 60184
1320 AE Almere

Tel: 036 - 7440 136

KvK 32090652
ING Bank NL91INGB065.42.67.456
BTW NL.8106.57.041.B01

Wie we zijn

Bankcarriere.nl is onderdeel van het platform van CareerGuide, 25 vacaturebanken voor specialisten!
Onze vacaturebanken (geen bemiddeling) bieden professionals relevante vacatures binnen hun expertise.

Ook een vacature plaatsen? Neem contact met ons op:


Nienke Smit   Pieter Lammers
Nienke Smit
n.smit@careerguide.nl
06-41454957
  Pieter Lammers
p.lammers@careerguide.nl
06-41454956
Linkedin    Twitter    Contact met Nienke Smit via WhatsApp   Linkedin    Twitter    Contact met Pieter Lammers via WhatsApp